First week in Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sjeel Haarhuis - WaarBenJij.nu First week in Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sjeel Haarhuis - WaarBenJij.nu

First week in Cape Town

Door: Milou en Sjeel

Blijf op de hoogte en volg Sjeel

10 April 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo allemaal!

Inmiddels zijn we alweer 5 dagen in Kaapstad. Na een vlucht van 11 uur en 45 minuten zijn we veilig geland in Cape Town. We hebben gelukkig allebei een beetje kunnen slapen maar de vlucht bleef lang. Eenmaal aangekomen werden we meteen aangesproken door een taxi chauffeur die ons netjes naar het hostel heeft gebracht. Ingecheckt, onze spullen even achter gelaten bij de receptie en toen kon het avontuur beginnen. We voelden ons al meteen thuis in het hostel aangezien er 3 huishonden rondlopen… haha. We zijn meteen maar even gaan genieten van het strand (Table View), hier is het mooiste uitzicht op de Tafelberg van heel Kaapstad. ’s Middags lekker uitgerust en ’s avonds een hapje gegeten aan het strand en vroeg naar bed gegaan.

Onze tweede dag in Kaapstad zijn we relaxt begonnen door een beetje uit te slapen en ontbijt te halen bij de “shoppingmall”. Daarna waren we wel in voor een middagje strand, door onze reisboekjes te raadplegen hadden we besloten om naar Clifton Beach te gaan, maar hoe kom je hier? Juist, met de bus. Dus we hebben maar meteen het bussysteem van Kaapstad getest. Het is net de metro, alleen dan boven de grond. Even zoeken maar goed te doen. Op het strand hebben we heerlijk genoten van de zon en van de o zo bekende strandnegers die je van alles willen verkopen. ’s Avonds weer lekker gechilld in het hostel. Kortom, we zijn de eerste dagen in Kaapstad goed doorgekomen!!

Vrijdag zijn we verhuisd van het hostel naar een vrijwilligershuis. Achteraf bleek dat het vrijwilligers huis direct (met de tuin) vast zit aan het hostel, we hebben onze koffers gepakt en intrek genomen in House 22, room 1. Het hostel is de ontmoetingsplek voor alle vrijwilligers, daar wordt s’ avonds een borrel gedronken de nodige (drank) spelletjes gespeeld. Een straat verderop is nog een vrijwilligershuis, in totaal zijn we met ongeveer 20 vrijwilligers. Iedere avond eten we samen in House 22. De vrijwilligers komen onder andere uit: Noorwegen, Denemarken, België, Australië, Duitsland, Engeland en Nederland. Veel verschillende talen bij elkaar dus ;). ’s Avonds hadden we onze eerste Zuid-Afrikaanse braai met alle nieuwelingen, in totaal zijn we met 8 nieuwe vrijwilligers. Zaterdagmorgen hadden we onze walking tour door Kaapstad, onze “guide” Douglas heeft ons rondgeleid door de stad. (Wij verblijven in het gedeelte Table View, dat is ongeveer 15 kilometer vanaf het centrum van Kaapstad, Table View is een rustige en veilige buurt, dus we zijn blij dat we hier verblijven!!). Zaterdagavond/nacht hebben we het nachtleven van Table View ontdekt, veel gezellige barretjes en clubs. In het weekend zijn we meestal vrij dus plannen we veel tripjes, vandaag zijn we bijvoorbeeld naar Bo Kaap geweest, dit is een woonwijk in het centrum van Kaapstad. De huisjes zijn allemaal gekleurd, in de huisjes leven Moslims die na elke Ramadan de huisjes opnieuw verven. Tijdens de apartheid was het verboden om gekleurde kleren te dragen of te leven in gekleurde huizen, om de afschaffing van de apartheid te vieren besloten de bewoners van de wijk Bo Kaap hun huizen te verven, super leuk om te zien!! Zoals jullie kunnen lezen hebben we al veel beleefd in 5 dagen, morgen (maandag) hebben we een trainingsdag met alle nieuwe vrijwilligers en dinsdag gaat het vrijwilligerswerk echt beginnen. Op de planning staat: ’s morgens helpen op schooltjes in de townships en ’s middags helpen bij skaten, surfen en zwemmen. Tot de volgende keer!!!

(zie foto's)

Groetjes Milou en Sjeel

• 11 April 2016 - 07:58

Agnes Neulen:

Nou Dames de eerste 5 dagen ziet er prachtig uit.!
    Succes morgen met het echte werk :)

• 11 April 2016 - 08:43

Tonnie Oosterlaar:

Geweldig om te lezen dat jullie er zo van genieten. Heel veel succes vandaag op de trainingsdag en morgen met het vrijwilligers werk. Wij volgen jullie en heel veel plezier!!!

• 11 April 2016 - 09:59

Theo- Truus :

Hoi hoi nou meiden het begin is goed ziet er goed uit en klinkt geweldig. Leuk om jullie verhalen te volgen zo genieten wij een beetje mee en weten we ook wat de meisjes uitspoken

• 11 April 2016 - 15:28

Fons Marina. Jet Floor:

Super geniet er van

• 11 April 2016 - 22:26

Ursula:

Super leuk om jullie bijzondere reis te kunnen volgen.
    Jullie gaan Kaapstad vast ook nog vanaf de tafelberg bewonderen.
    Veel succes en bovenal plezier daar.

Sjeel

Voor iedereen die het leuk vindt om ons een beetje te volgen tijdens ons avontuur in Zuid Afrika. 5 april vertrekken we richting Kaapstad om daar 2 maanden vrijwilligerswerk te gaan doen, waar onze werkzaamheden precies uit bestaan weten we nog niet maar 's morgens zullen we ons inzetten op schooltjes in de townships en 's middags zijn we te vinden in het zwembad of op het strand om surf en zwemlessen te geven. Na 2 maand vrijwilligerswerk gaan we Zuid Afrika verder ontdekken, hoe en waar is nog een verrassing!!

Actief sinds 30 Maart 2016